Možnosti realizace internetového obchodu - Podnikatelský web

Chcete mít vlastní eshop a přemýšlíte, jak na to? Přečtěte si o nejčastějších způsobech, jak vytvořit internetový obchod.

Co je dobré vědět předem

Než se začnete rozhodovat, jakou variantu realizace internetového obchodu zvolit, měli byste si zodpovědět tři otázky:

  1. „Je pro mě prodej pomocí eshopu vhodný?“
  2. „Vím co, komu a za kolik budu prodávat?“
  3. „Kolik času a peněz chci investovat do spuštění eshopu?“

Znáte už odpovědi? Výborně. Můžete směle pokračovat k výběru způsobu realizace eshopu. V podstatě máte 4 možnosti:

4 základní způsoby realizace internetového obchodu

4 základní způsoby realizace internetového obchodu

1. Pořízení eshopu zdarma

Možná vás už napadla otázka: „Nešlo by pořídit eshop zdarma?“ Máme pro vás dobrou zprávu. Ano, existují služby, které vám umožní provozovat internetový obchod zdarma. Spuštění eshopu obvykle zabere jen pár minut.

Výhody

  • pořízení eshopu zdarma
  • spuštění hotového obchodu v krátké době

Nevýhody

  • nemusí umět všechny vámi požadované funkce
  • může chybět grafický vzhled, který by vám vyhovoval
  • časté je omezení maximálním počtem produktů či kategorií
  • vhodné spíše pro vyzkoušení než dlouhodobý prodej
  • technická podpora není samozřejmostí

Kdy zvolit tuto variantu

Vyplatí se podnikatelům, kteří si chtějí prodej přes internet nejdříve vyzkoušet bez větší investice. Hodí se také k prodeji několika málo produktů nebo při krátkodobé reklamní akci. Někomu pak takový eshop stačí a ostatní se časem začnou rozhlížet po jiné variantě.

Kdo například nabízí eshopy zdarma

2. Zakoupení či pronájem hotového eshopu

Druhým způsobem pořízení internetového obchodu je koupě nebo pronájem hotového eshopu. S touto variantou získáte osvědčené řešení, které funguje na stovkách dalších internetových obchodů.

Výhody

  • levnější než vytvoření eshopu na míru
  • dostačující řešení pro většinu standardních obchodů
  • stovky spokojených provozovatelů eshopů ručí za kvalitu
  • možnost jednorázového nákupu nebo měsíčního pronájmu
  • obchod je připravený v řádu minut nebo hodin

Nevýhody

  • nemusí umět všechny vámi požadované funkce
  • úpravy funkčností na míru nejsou většinou možné
  • omezený počet grafických vzhledů, ale unikátní grafiku lze obvykle přikoupit

Kdy zvolit tuto variantu

Pronájem doporučujeme většině eshopů, které nevyžadují speciální funkce. Často můžete vybírat z předem připravených balíčků a nebývá problém nalézt řešení, které odpovídá vašim požadavkům.

Kdo například prodává nebo pronajímá hotové eshopy

3. Vytvoření eshopu na míru

Častým způsobem je vytvoření obchodu firmou, která se zabývá vývojem eshopů a má s nimi bohaté zkušenosti. Získáte tak kvalitní internetový obchod na míru vašim potřebám a často i užitečné marketingové rady.

Výhody

  • eshop bude odpovídat vašim potřebám
  • zkušenosti odborníků jsou zárukou kvality
  • při budoucích změnách stačí kontaktovat tvůrce eshopu
  • technické záležitosti jsou kompletně řešeny dodavatelem

Nevýhody

  • podstatně dražší než předchozí dvě varianty
  • časově náročnější než hotové řešení

Kdy zvolit tuto variantu

Doporučujeme každému, kdo požaduje kvalitní eshop a předpokládá budoucí rozvoj svého podnikání na internetu. Pokud nabízíte specifický sortiment nebo vyžadujete nestandardní funkčnost eshopu, často je tato varianta jediným řešením.

Kdo například nabízí vytvoření eshopu na míru

4. Realizace eshopu vlastními silami

Poslední variantou je realizace vlastními silami. Můžete si ve své firmě naprogramovat vlastní eshop, případně jen upravit některé zdarma dostupné řešení.

Výhody

  • eshop může přesně odpovídat vašim požadavkům

Nevýhody

  • časově a tedy i finančně náročné
  • potřebujete vlastního programátora nebo celý tým
  • přemýšlení nad věcmi, které již někdo vymyslel a vyzkoušel

Kdy zvolit tuto variantu

Jen pokud máte vlastní kapacitu programátorů a váš sortiment je velmi specifický, případně od eshopu požadujete nestandardní funkce. Vzhledem k náročnosti tuto variantu nedoporučujeme začínajícím internetovým podnikatelům. Výhodnější bývá svěřit výrobu odborné firmě.

Stále váháte?

Vyzkoušejte dostupné služby k provozu eshopu zdarma, nebo si na pár měsíců pronajměte hotové řešení. Registrace a vyzkoušení jedné takové služby vám nezabere ani půl hodiny. Když vám žádná nebude vyhovovat, rozhlédněte se po vhodné dodavatelské firmě a nechte si postavit eshop na míru.

eshop zdarma

Štítky

 

Autor článku:

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář

 




 

Trackbacks