Blogování či blogging (bloging) je psaní článků na vlastní blog, který může být osobní, nebo firemní. Podnikateli přináší možnost budovat si v očích zákazníků odbornost, důvěru a šířit povědomí o své značce.

Proč blogovat

Firmy využívají blogování pro rozšíření povědomí o své firmě, získání návštěvníků svých webových stránek z vyhledávačů, budování odborného jména v očích zákazníků, nebo ke komunikaci se svými klienty a přiblížení své firmy i jejího fungování. Blogování je tak jedním z nástrojů marketingové komunikace na internetu.

Blogování je oblíbené také proto, že umožňuje vzájemnou komunikaci s širokou veřejností, získání zpětné vazby od potenciálních nebo současných zákazníků a navázání obchodních příležitostí.

Na internetu se vytváří komunity, které zakládají blogeři se stejnými či podobnými zájmy. Blogování je populární i z toho důvodu, že pod článkem na blogu mohou čtenáři diskutovat. Blog a blogování se tak zařazuje mezi sociální média a zejména pro odbornější konzultační firmy má velký význam.

Jak založit blog

Založit blog můžete velmi snadno a rychle. Využít můžete zdarma dostupných služeb jako je Blogger.com od Google, český Blog.cz nebo si můžete vytvořit blog na Webnode a podobných projektech ke snadné tvorbě webových stránek.

Jak psát blog

Kromě klasického blogování a publikování článků na vlastním blogu se dnes dostává do popředí mikroblogování na sociálních sítích jako je Facebook a Twitter. Stačí se vžít do cílové skupiny, kterou chcete oslovit, a v rozumném intervalu napsat na blog nový článek s užitečnými informacemi, návody, radami nebo zajímavými fakty. Inspirovat se můžete na blozích konzultačních společností, které svému firemnímu blogu přiřazují velkou prioritu.

 

Autor článku: