Kdy se vyplatí vlastní internetový obchod - Podnikatelský web


Co vám přinese eshop a čím se liší od firemního webu? Přiblížíme vám online prodej a poradíme, jestli se vám vyplatí založit si vlastní e-shop.

Chtějí vaši zákazníci nakupovat přes internet?

Internetové obchodování je u nás i ve světě stále oblíbenější. Téměř 85 % internetových uživatelů v ČR již někdy nakoupilo přes internet.

Chtěli byste oslovit tuto zajímavou skupinu zákazníků? Věnujte 5 minut tomuto článku a dozvíte se:

  • co je internetový obchod a čím se liší od běžného webu
  • jak poznat, jestli se vám vlastní online obchod vyplatí
  • jaké výhody vám eshop nabízí a proč se nebát začít

Co je to internetový obchod

Internetový obchod, nebo také e-shop či eshop, je speciální typ webových stránek. Návštěvníkům umožní prohlédnout si nabízený sortiment v podobě internetového katalogu a vybrané zboží přímo prostřednictvím webu objednat. Oproti běžnému webu používá zákazník nákupní košík a průvodce objednávkou v několika krocích.

Činnosti návštěvníka při nákupu v internetovém obchodě

Činnosti návštěvníka při nákupu v internetovém obchodě

Jaké užitečné funkce může eshop zákazníkům nabídnout? Stačí si prohlédnout největší internetové obchody v České republice, mezi které patří např. Alza, Mall nebo Kasa. Drobný podnikatel nepotřebuje tak velký online obchod, ale i malá firma může od úspěšných eshopů okoukat užitečné funkce. Ty pak použije k přehlednější a účinnější nabídce svých produktů.

Na eshopy můžete na internetu narazit ve dvou formách:

1. Samostatný eshop

Mall.cz je typický samostatný eshop

Mall je typický samostatný eshop

2. Eshop jako součást firemního webu

Zoner Photo Studio využívá na webu i eshop

Zoner Photo Studio využívá na webu i eshop

Je pro vás internetový obchod vhodný?

Začínáte přemýšlet o vlastním online obchodu? Nejdříve se ujistěte, že je pro vás tento způsob prodeje a propagace vhodný. Zkuste si zodpovědět následující otázky:

  1. Nabízíte produkty fyzické, jako třeba hračky, knihy apod., případně produkty informační, např. elektronické dokumenty, vyzvánění do mobilu a další nehmotné produkty?
  2. Nepotřebuje zákazník fyzický kontakt s produktem, třeba kvůli vyzkoušení oblečení a úpravám na míru? Jinak řečeno, postačí mu k rozhodnutí o koupi pouze ty informace, které máte na eshopu?
  3. Jste schopni zajistit plynulou distribuci prodávaných produktů? Např. přepravní službou, osobním vyzvednutím v prodejně nebo stažením přímo z internetu?

Jestliže na všechny tři otázky odpovíte kladně, je velká pravděpodobnost, že vaše produkty bude vhodné nabízet a prodávat online. Obecně platí, že k prodeji v eshopu se hodí spíše sériově vyráběné produkty, než produkty vyráběné na míru jednotlivým zájemcům. Samozřejmě ale existuje množství výjimek, pro které je tvorba eshopu také výhodná.

Pro přehled možných zaměření internetových obchodů si prohlédněte kategorie produktů na webu Heuréka nebo Zboží.cz, které slouží jako zbožové vyhledávače.

Nejrozšířenější kategorie produktů v eshopech

Nejrozšířenější kategorie produktů v eshopech

Proč začít s internetovým obchodem

Začínáte online prodej zvažovat? Možná vám ještě pomůže představení hlavních výhod provozování internetového obchodu:

  1. Prostřednictvím eshopu můžete zaujmout několikanásobně větší cílovou skupinu než pomocí kamenného obchodu. Rozdíl oproti 20 tisícům obyvatel vašeho města a více než 3 milionům uživatelů internetu v ČR vám může přinést slušné navýšení prodeje.
  2. Pomocí kvalitního online obchodu zvýšíte povědomí o vaší firmě. Navíc nalákáte nové zákazníky do kamenné prodejny.
  3. Díky internetovému obchodu snížíte náklady na prodej produktů. Zákazník eshopu nepotřebuje k ruce prodavače, ani osobně navštívit prodejnu, a většinu zboží určeného k prodeji přes internet můžete skladovat v prostorách s nižším nájmem.

Stále si nejste jisti?

Nepomohl vám článek rozhodnout se? Nebo vám vychází, že by se vlastní eshop nevyplatil, ale přesto chcete zkusit prodávat přes internet? Vytvoření eshopu je jednoduché, pokud ale stále váháte, obraťte se na konzultanty, kteří se zabývají internetovým marketingem. Poradí vám, jestli je vhodné váš sortiment propagovat prostřednictvím internetového obchodu a pokud ano, co bude potřeba udělat.

 

tvorba eshopu zdarma

Štítky

 

Autor článku:

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář

 




 

Trackbacks