Jste na Facebooku? Vaše děti určitě. A dost možná i poměrně početná skupina vašich zákazníků. Ačkoli většina lidí využívá nejrychleji rostoucí sociální síť dneška k soukromým účelům, užitek může přinést i podnikatelům.

Tři miliony zákazníků

Registraci na Facebooku už mají více než tři miliony Čechů, což představuje více než 30 % všech obyvatel. A také velkou spoustu potenciálních zákazníků.

Téměř polovinu uživatelů této sociální sítě tvoří lidé do 25 let, silná je také věková skupina 25 – 34 let. Mezi uživateli Facebooku je o něco více žen než mužů – ostatně stejně jako na světě.

Početná skupina lidí se na Facebook připojuje každý den. Se svými přáteli sdílejí informace, fotky, odkazy a videa, chatují a posílají zprávy, nebo hrají hry (k nejoblíbenějším patří třeba FarmVille nebo MafiaWars).

Důvěryhodnost a měřitelnost

Na sociálních sítích uživatelé komunikují se svými přáteli. Na rozdíl od internetových seznamek a chatů jde často o lidi, kteří se znají i v reálném životě.

Doporučení přátel je několikanásobně důvěryhodnější než jakákoli reklama. Právě využití potenciálu doporučení představuje hlavní výhodu využití Facebooku pro firmy.

K těm dalším patří:

  • nízké finanční náklady (spousta věcí je na Facebooku dokonce zcela zdarma),
  • dobrá měřitelnost (Facebook ukazuje statistiky prakticky u všeho, co na něj umístíte).

Facebook pro firmy

Možností, jak se firma může na Facebooku nebo s pomocí Facebooku prezentovat, existuje celá řada. K nejpoužívanějším patří:

  • stránky neboli Facebook pages,
  • reklamy (platíte ve chvíli, kdy zákazník na vaši reklamu klikne),
  • aplikace, jako jsou například hry nebo posílání dárků,
  • tlačítka „Like“ nebo „Sdílet“ na webových stránkách.

Sociální sítě jsou primárně o sdílení – představují miliony konverzací denně. Což může být příležitost, ale taky hrozba. Pokud jejich prostřednictvím chcete jednostranně „tlačit“ potenciálním zákazníkům své názory, výrobky a služby, nejspíš to nebude fungovat.

Hodí se i pro vás?

Facebook je ideálním nástrojem zejména pro nezávislé profesionály a povolání, která vyžadují nějakou odbornost. K typickým patří poradenství, překladatelství, copywriting, nebo jazykové kurzy.

Funguje také u oborů, které mají přímý vztah k internetu nebo sociálním sítím, u kurzů a zájmových či volnočasových aktivit. Dobrou službu udělá i e-shopům, restauracím a obchodům se specialitami.

Důležitým kritériem také je, zda se na sociálních sítích pohybuje vaše cílová skupina. K Facebooku mají obecně vstřícnější vztah mladší uživatelé, maminky malých dětí a zaměstnanci či podnikatelé, pro které je internet nezbytnou součástí práce.

Sdílení především

Z produktů a služeb se na Facebooku nejlépe „chytají“ takové, které zákazníci nakupují nebo využívají opakovaně. U uživatelů se navíc dá předpokládat, že se vzájemně znají nebo chtějí sdílet své zkušenosti s vašimi produkty a službami.

Než svou firmu zaregistrujete na Facebook, zvažte také, jestli je vám princip sociálních sítí osobně blízký a jste ochotni na nich trávit čas. Pomáhá také, když už na stejné sociální síti máte osobní profil a víte, jak aplikaci ovládat.

Jste na Facebooku?

A co vy? Už na Facebooku jste? K čemu ho používáte a s jakými výsledky?

 

Autor článku:

Magdalena Čevelová – marketingová čarodějnice, copywriterka a lektorka. Nabízí marketingové poradenství a kurzy zejména pro drobné podnikatele. Malým firmám pomáhá sestavit marketingové plány a radí, jak konkurovat těm velkým. Živnostníky a nezávislé profesionály učí marketingově přemýšlet. Vedle toho tvoří čtivé texty na weby i do marketingových materiálů.

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář