Jak porazit internetové podvodníky - Podnikatelský web

Podvodné a nevýhodné nabídky internetových spekulantů číhají na vaši firmu každý den. Naučte se jednoduché fígle a ušetřete desítky tisíc korun.

Odhalili byste každý z následujících podvodů? Na konci příběhů se dozvíte 5 tipů, jak poznat podezřelý e-mail, telefonát nebo internetovou nabídku.

4.000,- za doménu a 1 minuta na rozhodnutí

Máte stránky na adrese tvaru vasefirma.cz? Zavolá paní z doménové centrály a předstírá, že někdo chce koupit doménu vasefirma.eu. Během chvíle vás zmanipuluje a vy doménu objednáte na sebe. Právě jste dali 20x více oproti běžné ceně za doménu, o kterou ve skutečnosti nikdo neusiloval. Takoví podvodníci napálili už stovky podnikatelů.

Faktura za předražené domény od spekulanta

Faktura za domény od spekulanta

2 domény místo jedné

Nezapomněli jste při registraci domény na variantu s pomlčkou: vase-firma.cz? Vždy se najde spekulant, který ji koupí a využije s úmyslem dostat z vás desítky tisíc, nebo ukrást vaše zákazníky. Na doméně může zřídit nevhodný obsah, přesměrovat na konkurenci, nebo spustit podobný web a parazitovat na vaší značce.

Faktura za neobjednané umístění v katalogu

Přijde faktura na 3.500,- za umístění vaší firmy v internetovém katalogu na další rok. Jenže si nepamatujete, že byste něco objednali. Nebo jste se do katalogu zaregistrovali kdysi „zdarma“ – alespoň jste si to mysleli. Když podlehnete fakturám, přidáte se k tisícům podvedených firem. Některým „podnikatelům“ podvody prochází několik let.

99 Kč za heslo k doplnění IČ

Na e-mailu vám přistane informace o povinných změnách záznamu vaší firmy v internetovém katalogu. Výzva nabádá pouze k doplnění IČ, takže se do toho pustíte. Jenže nemáte heslo. Do katalogu jste se ani neregistrovali a zaslat heslo nelze. Vlastně ano, ale za SMS v hodnotě 99 Kč. Když provozovatel katalogu napálí tisíc takových „dárců“, vydělá si podvodem 99.000,-.

Registrace do vyhledávačů, nebo podvod?

Někteří „experti“ vám nabídnou registraci do vyhledávačů. Buď tak říkají nesprávně katalogům, nebo vás chtějí obrat o peníze. Do vyhledávače se nic neregistruje – ten si váš web najde sám. Stačí, že na vás odkazuje jiný web, nebo použijete formulář vyhledávače: Seznam, Google.

Registrace do vhodných a zejména oborových katalogů vám může přivést zákazníky a zvýšit hodnotu webu pro vyhledávače. Na internetu jsou ale také tisíce katalogů, které užitek nepřinesou. Registrace do katalogů vám přiblížíme v samostatném článku.

Kolik zaplatíte za stažené fotky z internetu?

Stáhli jste z internetu fotografie a dali na své stránky? Může vám přijít dopis, ve kterém vlastník autorských práv požaduje vydání bezdůvodného obohacení ve výši např. 8 000 Kč. Existují inkasní agentury, které speciálními programy hledají hříšníky a vymáhají peníze.

Výzva k platbě za předraženou fotku od inkasní agentury

Výzva k platbě za předraženou fotku

Není to podvod, ale v některých případech může jít o neoprávněné vymáhání. Před použitím obrázku si ověřte autorská práva a licenci k použití. Když už jste nevědomě takovou fotku použili, prostě ji smažte. Nenechte se zastrašit mimosoudním vyrovnáním, protože právě na něj podobné výzvy k zaplacení a podezřelé praktiky spoléhají.

5 pravidel, které vás ochrání před podvodníky

1. Neobjednávejte telefonem

Všechny nabídky chtějte písemně. Získáte čas vše promyslet, nebo předat svému poradci.

2. Zkontrolujte pověst nabízejícího

Zadejte jméno nabízejícího do vyhledávače www.google.cz a pátrejte po negativních referencích.

3. Myslete dopředu

Zajistěte si www doménu ve tvaru názvu vaší firmy. U dvouslovné domény pořiďte variantu s pomlčkou i bez ní: vase-firma.cz a vasefirma.cz.

4. Porovnejte více nabídek

Nevybírejte jen podle ceny. Nejlevnější může znamenat problém. Získejte konkurenční protinabídku, nebo ověřte běžné ceny.

5. Řekněte si o radu

Zeptejte se svého poradce, IT dodavatele, nebo ve vhodné internetové poradně či diskusním fóru.

Dostali jste podobnou nabídku?

Zažili jste něco podobného? Nebo tu chybí podvod, který jste zažili? Podělte se o svůj příběh v komentářích a pomozte ostatním podnikatelům vyhnout se zbytečné ztrátě. Příští článek vám představí další nabídky, které pro vás nejsou výhodné.

Štítky

 

Autor článku:

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář

 




 

Trackbacks