Vytvořte si vlastní web zdarma

Využijte internet k úspěšnějšímu podnikání. Získáte snadno informace o trhu, účinnou propagaci svých služeb a ušetříte za komunikaci se zákazníky.

3 oblasti k využití internetu pro podnikání

Internet si čím dál více nachází cestu do firem i osobního života. Postupně nahrazuje mapy, slovníky, encyklopedie, noviny, telefonní seznamy, adresáře firem, obchodní registry, jízdní řády, bankovní přepážky i linky s informacemi o telefonních číslech.

Stále podstatnější roli hraje internet v podnikání. Internetových neboli on-line technologií můžete jako podnikatel využívat ve třech oblastech:

  • získávání informací o trhu a zákaznících
  • propagace vlastních služeb a produktů
  • komunikace se zákazníky

Získejte informace o trhu a zákaznících

Internet je obousměrné médium. Proto je až s podivem, kolik firem informace prostřednictvím webu sděluje, ale zapomíná je také získávat. Chystáte-li se například přijít na trh s novým produktem, stačí se na chvilku posadit k vyhledávači a hned víte, jestli to má smysl.

Kromě zdarma dostupných průzkumů trhu lze na webu hledat informace o konkurenci i zákaznících. Řadu dat o sobě firmy uvádějí na webových stránkách. Cenné údaje mohou poskytnout diskuse, reference a recenze produktů nebo služeb, cenové srovnávače nebo obchodní rejstřík.

Co lidé často hledají a je na trhu ještě místo pro nový produkt?

Co lidé hledají a je na trhu ještě místo?

Propagujte svou firmu na internetu

Internet nabízí desítky nástrojů a možností, jak jednoduše, účinně a levně:

  • informovat zákazníky o nabízených produktech a službách
  • dát o sobě vědět a oslovit nové zákazníky
  • zdůraznit své konkurenční výhody

K nejčastěji využívaným nástrojům patří firemní webové stránky, zápisy do katalogů a map, internetová reklama nebo sociální sítě jako je Facebook.

Ušetřete náklady díky komunikaci přes internet

Internet zaujímá stále dominantnější roli v komunikaci. Přes e-mail můžete v dnešní době uřídit celou zakázku – od poptávky až po závěrečnou fakturaci. Hodně zákazníků preferuje e-mail před telefonem. Není tak osobní, dá se napsat i ve dvě hodiny ráno, a koneckonců je zadarmo.

Díky nástrojům, jako je Skype, se na internet přesouvá i telefonování. Řada firem na webu využívá kontaktní formuláře, do nichž může zákazník napsat poptávku či dotaz k vaší službě nebo článku.

Čím větší škálu možností kontaktu zákazníkovi nabídnete, tím větší je pravděpodobnost, že jednu zvolí a ozve se vám.

Jako vhodný nástroj k péči o stálé zákazníky se osvědčuje pravidelný e-mail s užitečnými informacemi a novinkami (tzv. newsletter) nebo zákaznická podpora prostřednictvím Facebooku a dalších sociálních sítí.

Zejména v případech, kdy je nutné produkt nebo službu zákazníkovi vysvětlit, se uplatňují on-line metody vzdělávání. Novinkou jsou tzv. webináře, čili semináře vedené přes internet s živým lektorem.

Výhody internetu pro malé firmy

1. Široká dostupnost

Přístup k internetu mají v ČR téměř všechny firmy a nadpoloviční většina domácností. Na síť se připojíte i v kavárně, práci, ve škole, a díky mobilním technologiím už i na ulici nebo v tramvaji. Vaši zákazníci jsou prakticky neustále on-line, takže je snadno oslovíte. Stejně dostupné jako internet pro zákazníky jsou i nástroje internetové propagace podnikatelům. Stačí se připojit a začít.

2. Úspora nákladů

Pomocí on-line nástrojů dosáhnete ve srovnání s těmi neinternetovými, jako je venkovní reklama či inzerce v časopisech, stejných nebo dokonce lepších výsledků. A to s mnohem menším rozpočtem. Navíc většinu internetových kampaní kdykoli zastavíte, pokud nepřináší očekávané výsledky.

3. Přesné zacílení

Na rozdíl od billboardu nebo televizní reklamy nasměrujete internetovou propagaci přesně na žádanou skupinu zákazníků. Chcete oslovit matky na rodičovské dovolené ve věku 25 – 32 let v Praze a Středočeském kraji? Máte je mít.

4. Dobrá měřitelnost

Počet návštěvníků svých webových stránek sleduje většina firem. S pomocí statistických nástrojů toho o zákaznících a jejich chování dokážete zjistit ale více. Třeba odkud se na vaše stránky dostali, jaký výraz zadali do vyhledávače, jak dlouho na webu zůstali nebo v jakém kraji se připojují k internetu.

Konkurujte snadno větším firmám

Internet může drobným podnikatelům sloužit jako dominantní nebo dokonce jediný nástroj marketingové strategie. Jeho prostřednictvím získáváte nové zákazníky, pečujete o ty stávající, budujete dobré jméno své firmy nebo přímo prodáváte zboží a služby. Konečně cesta, jak úspěšně konkurovat mnohem větším firmám.

Štítky

 

Autor článku:

Magdalena Čevelová – marketingová čarodějnice, copywriterka a lektorka. Nabízí marketingové poradenství a kurzy zejména pro drobné podnikatele. Malým firmám pomáhá sestavit marketingové plány a radí, jak konkurovat těm velkým. Živnostníky a nezávislé profesionály učí marketingově přemýšlet. Vedle toho tvoří čtivé texty na weby i do marketingových materiálů.

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář