Máte firemní stránky a počet jejich návštěvníků se blíží nule? Objevte cesty, jak zvýšit návštěvnost stránek a kudy na ně přivést zákazníky. Ukážeme vám, kde začít.

Kudy na váš web přijdou

Jakými cestami zvýšit návštěvnost webových stránek a kterou z nich se na vaše stránky dostane nejvíce zákazníků? Popíšeme vám 3 základní cesty a doporučíme, jak je využít. Na váš web mohou zákazníci přijít z vyhledávačů, z jiných www stránek, nebo přímo:

Jakou cestou se zákazníci dostanou na váš web

Kudy se zákazníci dostanou na váš web

Přímá návštěvnost internetových stránek

Zákazník do internetového prohlížeče zadá adresu a už je na vašem webu. Do této návštěvnosti se počítá i kliknutí na odkaz v e-mailu.

Nejčastější cesta přímé návštěvy webových stránek

Nejčastější cesta přímé návštěvy webových stránek

Řekněte o webu svým zákazníkům

Spuštěním webu neztratíte osobní kontakt se zákazníky. Rozdávejte vizitky, letáky, nabídky i faktury s adresou vašeho webu. Posíláte objednávky poštou? Přidejte vizitku a třeba slevový kupon – zákazník na stránky přijde kvůli uplatnění slevy. Při osobním prodeji stačí vizitka do tašky apod.

Kde je vaše reklama, musí být i adresa webu

Platíte za inzerci v tisku, reklamního billboardu ve městě nebo polepy firemních aut? Všude propagujte i své stránky. Potenciální zákazník si v rychlosti všimne projíždějící dodávky a zapamatuje si alespoň adresu stránek. Na internetu si pak přečte celou nabídku.

Komunikujete přes e-mail?

Posíláte nabídky e-mailem, zákazníci píší dotazy a vy musíte pracně zasílat specifikace produktů? Nyní stačí napsat odkaz na stránku vašeho webu, na který informace umístíte.

Shromáždili jste kontakty a e-mailové adresy potenciálních zákazníků? Napište jim o spuštění stránek, na kterých najdou užitečné informace. V e-mailu připomeňte, kdy jste byli v kontaktu a co nabízíte.

V každém e-mailu nezapomeňte u podpisu na www stránky. Zákazník si všimne adresy webu a příště informace zkusí hledat na něm – vám to ušetří čas. Nastavte si automatické vkládání podpisu e-mailu, kam uvedete své jméno, název firmy, kontakty a webové stránky.

Odkazující stránky

Zákazník na váš web může přijít i z jiných stránek. Klikne třeba na odkaz v katalogu firem a už si prohlíží vaši nabídku.

Na váš web mohou odkazovat jiné stránky

Na váš web mohou odkazovat jiné stránky

Katalogy

Stejně jako se nabídka vaší firmy objeví v tištěných katalozích, tak i na internetu využijete katalogy firem. Shromažďují informace o firmách včetně odkazů na jejich stránky, rozdělené do kategorií podle oboru i umístění provozovny. Zákazník tak najde firmu, která je mu nejblíže.

Z největších katalogů se vyplatí registrovat na www.firmy.cz, který patří pod portál Seznam. Ze všech katalogů přinese vašemu webu asi nejvíce návštěv. Za zmínku stojí i katalog www.najisto.cz, který provozují portály Atlas a Centrum.

Z menších katalogů vyzkoušejte hlavně oborové, které se zaměřují na určitou oblast služeb. Právě v nich hledají někteří odběratelé úzce zaměřené obchodní partnery. O registraci do dalších katalogů a významu pro zvýšení návštěvnosti stránek se dozvíte příště.

Nezapomněli jste na partnery a dodavatele?

Dejte o webu vědět spolupracujícím firmám a dodavatelům, kteří na stránkách najdou potřebné údaje nebo kontakty. Na své stránky mohou uvést odkaz na váš web a označit vás za spolehlivého odběratele nebo dodavatele. Přes jejich stránky pak na váš web přijdou noví zákazníci a potenciální partneři.

Vyhledávače

Obrázek v úvodu článku ukazuje více než 60% návštěvnost z vyhledávačů. Označují se tak návštěvy uživatelů, kteří hledali službu či výrobek přes Seznam, Google, Bing nebo v jiných vyhledávačích. Na svůj dotaz dostali odpověď v podobě několika odkazů a právě přes jeden z nich přišli na vaši stránku.

Zákazníci na váš web nejčastěji přicházejí z vyhledávače

Zákazníci na váš web nejčastěji přicházejí z vyhledávače

Vyhledávače bývají největším zdrojem návštěv firemních stránek. Konkurenční firmy se předhání, která z nich bude mít větší úspěch ve vyhledávačích a přetáhne k sobě více zákazníků. Ale o tom až v samostatné sérii článků.

Čím pokračovat ke zvýšení návštěvnosti stránek

Jakmile si osvojíte 3 základní zdroje návštěvnosti webových stránek, pusťte se do jejich hlubšího prozkoumávání. V dalším článku vám představíme možnosti reklamy na internetu a celkové výhody internetové reklamy.

Štítky

 

Autor článku:

Richard Dobiáš je copywriter a web konzultant, který už 10 let pracuje i žije v oblasti obchodní účinnosti firemních webů, internetové reklamy a optimalizace pro vyhledávače. Jako Dobrý copywriter píše blog o psaní a web copywritingu nebo publikuje reklamní tipy na Facebooku.

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář