Reklama na internetu vám může přivést více zákazníků než inzerce v tisku nebo rádiu a navíc levněji. Má své výhody i nevýhody. Prosím seznamte se – toto je internetová reklama.

Co znamená internetová reklama

V něčem je to podobné, jako když si zadáte reklamu do časopisu nebo si necháte vyrobit reklamní billboard. Reklama se ale objeví na internetu. Třeba na některém zpravodajském serveru jako je iDNES.cz:

Reklama na zpravodajském portálu

Reklama na zpravodajském portálu

Nebo se reklama zobrazí ve vyhledávačích Seznam či Google přesně ve chvíli, kdy potenciální zákazník hledá vaše služby:

Propagace služeb tam, kde je zákazníci hledají

Propagace služeb tam, kde je zákazníci hledají

Obvykle vás internetová reklama vyjde levněji než v klasických médiích a přinese lepší výsledky. Ty lze dobře vyhodnocovat a vidíte je ihned.

Výhody internetové reklamy

1. Zacílení na vaše zákazníky

Na internetu můžete oslovit velké množství spotřebitelů, nebo se zaměřit na určitou část trhu – třeba podle bydliště, věku nebo zájmů zákazníka. Reklama se navíc může zobrazit jen ve vybrané dny a čas.

2. Nízké náklady

Místo celostránkové reklamy v časopisu stačí reklamní banner v hlavičce webu nebo krátký textový inzerát. Některé formy reklamy vás vyjdou na 1 Kč nebo i méně za skutečného zájemce o vaši nabídku.

3. Kdykoli můžete reagovat

Reklama se začne zobrazovat ihned po spuštění kampaně. Podle aktuálních výsledků ji můžete kdykoli upravit, nebo zastavit. Žádná jiná forma reklamy není tak pružná.

4. Vidíte vždy aktuální a přesné výsledky

Průběžně vidíte, kolikrát se reklama zobrazila, kolik lidí na ni reagovalo, kdo si produkt objednal i průměrnou cenu objednávek. Můžete zjistit, z jakého regionu zákazníci přišli, které vaší reklamy si všimli, o jaké informace se zajímali nebo co přesně hledali.

5. Interaktivita zapojí zákazníka

Zákazník může na reklamu kliknout, ovlivnit její sdělení, hledat další informace, zeptat se prodejce nebo produkt rovnou objednat. Po nákupu produkt ohodnotí nebo jej sdílí přátelům na Facebooku, a motivuje tak další zákazníky ke koupi.

6. Oslovujete potenciální zájemce

Na internetu lidé hledají řešení svých potřeb, aktuálních problémů a často i konkrétní produkty nebo služby. Reklamou na správném místě oslovíte opravdové zájemce o vaši nabídku.

Nevýhody reklamy na internetu

1. Na internetu nezastihnete každého

Někteří z vašich potenciálních zákazníků se na internetu nevyskytují, nebo jsou tam jen zřídka. Buď internet neumí používat, nemají na něj čas, nebo si jen občas přečtou e-maily. Tato skupina zákazníků ale nebude moc velká a oslovit ji můžete třeba klasickou reklamou.

2. Omezený prostor pro reklamu

Na internetu si nekoupíte inzerci na celou stránku jako v časopise. Reklamní sdělení se musí vejít např. jako reklamní proužek nad článek zpravodajského portálu. Proto existují různé formy reklamy a vyplatí se je kombinovat.

3. Někdo vaši reklamu neuvidí

Zkušenější uživatelé si ve svém prohlížeči dokážou blokovat zobrazení reklamních bannerů. Někteří uživatelé reklamu už nevnímají a cokoli, co vypadá jako reklama, ignorují – říká se tomu bannerová slepota. To vám ale nemusí vadit, protože u moderních forem reklamy platíte jen za kliknutí uživatele na reklamu.

4. Lidé na reklamu klikají méně

Hýbající se reklamní bannery v dřívějších dobách lákali ke kliknutí slušné procento uživatelů. Postupně se ale míra kliknutí na bannery snižuje. Naštěstí se objevují účinnější formy reklamy, které tento problém řeší.

Reklama na internetu vs. klasická reklamní média

Reklama na internetu vs. klasická reklamní média

Zdroj: Kniha „Reklama na internetu“ z nakladatelství GRADA

Možnosti a formy reklamy na internetu

K účelům reklamy na internetu existují různé systémy a vznikají nové, účinnější nástroje. V následujícím článku vám představíme základní formy internetové reklamy a poradíme, které z nich se vám vyplatí.

Reklamou to nekončí

Reklama na internetu je jedním z nástrojů internetového marketingu, se kterým se postupně seznámíte v dalších článcích. Marketing na internetu vám kromě reklamy dává do rukou i další nástroje, které skoro nic nestojí a přinesou vám dobré výsledky – třeba v podobě zvýšení prodeje.

Štítky

 

Autor článku:

Richard Dobiáš je copywriter a web konzultant, který už 10 let pracuje i žije v oblasti obchodní účinnosti firemních webů, internetové reklamy a optimalizace pro vyhledávače. Jako Dobrý copywriter píše blog o psaní a web copywritingu nebo publikuje reklamní tipy na Facebooku.

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář