Vytvořte si web zdarma

Chybí vám firemní web? Nebo stránky už máte a chcete je kompletně předělat? Než začnete, věnujte pozornost sedmi pravidlům, které vás uchrání od zbytečných chyb.

1. Cíl

Existuje celá řada cílů, které mohou vaše firemní webové stránky plnit. Chcete jejich prostřednictvím:

  • prodávat zboží a služby?
  • získávat nové zákazníky?
  • pečovat o stávající klienty?
  • podpořit svou důvěryhodnost?
  • budovat si dobré jméno v oboru?
  • předvést potenciálním zákazníkům ukázky své práce?
  • dát zákazníkům možnost ověřit, že vaše firma existuje?

Od cíle se bude odvíjet zejména struktura a obsah vašeho webu.


2. Zákazník

Kvalitní webové stránky by měly oslovovat jen vámi vybranou cílovou skupinu. Víte, koho chcete prostřednictvím vašich stránek oslovit?

Kdo je váš zákazník? Má přístup k internetu? K čemu ho používá? Jakým jazykem mluví? Jak vyhledává informace? Jaké stránky navštěvuje? Co ho zajímá? Co potřebuje?

Potřebám zákazníka přizpůsobíte zejména grafiku webu, ovládací prvky a samozřejmě obsah.

Právě cíl a cílová skupina jsou nejdůležitější součástí přípravy. Nejen webu, ale v podstatě jakékoli marketingové strategie. Jinak hrozí, že web nebude plnit vaše představy a bude pro vás vyhozeným časem i penězi.

3. Akce

Z vašeho webu musí být na první pohled jasné, co od návštěvníka očekáváte. Co má potenciální zákazník po zhlédnutí stránky udělat:

Vyplnit kontaktní formulář? Vložit zboží do košíku? Zavolat vám? Nebo navštívit vaši vzorkovou prodejnu?

Požadovaná akce určí směr, kudy a kam své zákazníky na webu povedete.

Provázejte zákazníka po svém webu až k požadované akci

Provázejte zákazníka webem až k požadované akci

4. Konkurence

Na trhu, a samozřejmě ani na internetu, nejsme sami. O přízeň zákazníka s vámi soutěží desítky či stovky dalších firem. Jak se na internetu prezentuje vaše konkurence?

Má webové stránky? Jak na vás působí? Co na nich nabízí? Co se vám na stránkách líbí a co byste naopak udělali jinak?

Získáte dobrou inspiraci, kudy jít a které chyby neopakovat.

5. Peníze

Více peněz = kvalitnější prezentace? Na internetu tato rovnice neplatí. Přesto je vhodné si na začátku ujasnit, kolik peněz jste ochotni za webové stránky zaplatit.

Jaká by měla být prvotní investice? Kolik by měla stát údržba? Jakou návratnost investic očekáváte a jak rychle?

Celkový rozpočet vám poskytne jasné mantinely a zabrání nepříjemným překvapením.

6. Čas

Spousta věcí se dá na internetu pořídit úplně zadarmo. Ale – kvalitně vedená internetová prezentace vyžaduje čas. Stránky, ve kterých se pravidelně „nevrtáte“, po nějaké době ztrácejí pozici ve vyhledávačích.

Nějakou tu hodinku zaberou i reakce na otázky a podněty zákazníků. Jakákoli pravidelná forma přispívání, typicky například blogování (psaní článků), znamená značný závazek. Jste ochotni ho podstoupit?

7. Strategie

Váš web by měl zapadnout k ostatním marketingovým nástrojům, které používáte. Ať už jde o inzerci, vizitky, ceduli na domě nebo prezentaci na sociálních sítích jako je např. Facebook.

Dají se jednotlivé nástroje vzájemně propojit? Obsahově, graficky, nebo přímým odkazem? Souvisí spolu?

Marketing funguje tím lépe, čím více jsou jednotlivé nástroje konzistentní. Když si ujasníte, jakou marketingovou strategii používáte (byť jste o ní doposud neměli ani tušení), získáte jasnější představu o tom, jaký příběh návštěvníkům webu vyprávět.

Nejdříve se ptejte sami sebe

Pokud si na 7 základních otázek odpovíte hned na začátku přípravy nového webu, ušetříte peníze, čas i zklamání z neúspěchu. Vodítko vám poskytne i konzultace s marketingovým poradcem. Investované peníze se bohatě vrátí v podobě internetové prezentace, která udělá přesně to, co od ní potřebujete.

Štítky

 

Autor článku:

Magdalena Čevelová – marketingová čarodějnice, copywriterka a lektorka. Nabízí marketingové poradenství a kurzy zejména pro drobné podnikatele. Malým firmám pomáhá sestavit marketingové plány a radí, jak konkurovat těm velkým. Živnostníky a nezávislé profesionály učí marketingově přemýšlet. Vedle toho tvoří čtivé texty na weby i do marketingových materiálů.

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář