Podnikatelé tradičně motivují své zaměstnance výší jejich platu a různými odměnami, ale existují i jiné benefity pro zaměstnance, které zaměstnanci mohou ocenit někdy i více, než zvýšení platu. Aby byli zaměstnanci motivování co nejvíce, je možné benefity různě kombinovat, a tím vyjít svým zaměstnancům maximálně vstříc.

Ne jeden uchazeč o zaměstnání své rozhodnutí nechá ovlivnit právě benefity pro zaměstnance, které by mohl v budoucí práci dostat. Proto je téma benefitů důležité jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele.

Odměny, prémie, a dovolená navíc jsou jedny z nejběžnějších benefitů pro zaměstnance vůbec. K tomu, aby firma nalákala své budoucí zaměstnance, může využít i některé z následujících benefitů.

Jedním z efektivních benefitů může být zajištění dopravy pro své zaměstnance. Zařazujeme sem i proplácení jízdenek a kupónů MHD. Tento benefit se využívá převážně v podnicích, kde se zaměstnanci střídají na směny a musí se dostat domů z práce v nočních hodinách, nebo velice ranních hodinách.

Dalším běžně využívaným benefitem je příspěvek na penzijní připojištění a soukromé životní pojištění zaměstnanců.

Dále mezi zaměstnanecké benefity, které jsou uznatelným výdajem zařazujeme stravenky, peněžní příspěvek na rekreaci, firemní auto pro využívané soukromé účely zaměstnanců, náhrady cestovních výdajů, výdaje na vzdělávání zaměstnanců (jazykové kurzy, školení apod.), příspěvky na sport, kulturu, prodej podnikových výrobků, výdaje na firemní mateřskou školku.

Méně tradičními benefity pro zaměstnance jsou dary, peněžní půjčky zaměstnancům, nebo podíl na hospodářském výsledku podniku, který se stává stále populárnějším mezi podniky.

Zvolení správné kombinace benefitů pro zaměstnance je důležitý úkol vlastníků a manažerů podniku, jelikož benefity ovlivňují nejen nasazenost pracovníků ve firmě, ale i přísun kvalitních budoucích zaměstnanců do podniku.

 

 

Autor článku:

0 Komentářů

Buď první a přidej komentář.

Přidat komentář